Nykyinen pumppu - Jätevesi
Vaihtopumppu Vaihtodatalehti
Huomautus
Tuotetietoa
Rexa PRO C05-324 1-fas
Erityisominaisuudet/tuote-edut
- Erittäin tehokas hyötysuhdeoptimoitujen yksikanavaisten juoksupyörien ansiosta
- Käyttövarma lähes kiertymättömien Vortex-juoksupyörien ansiosta
- Tarkastettua turvallisuutta. Vakiona Ex-hyväksyntä ATEX-normin mukaan
- Saatavilla lisävarusteena energiatehokkaalla IE3-moottoritekniikalla varustettuna
Jäteveden tyhjennyspumppu jatkuvaan käyttöön kiinteää ja liikuteltavaa märkäasennusta sekä kiinteää kuiva-asennusta varten.
Käyttökohde
Seuraavien pumppaus:
- Käsittelemätön jätevesi
- Ulostepitoinen jätevesi
- Harmaavesi
- Moottoritilan tiiviydenvalvonta
- Käämityslämpötilan valvonta bi-metallianturilla
- Valinnaisesti ulkoiset sauvaelektrodit tiivistepesän valvontaan
- Yksivaihevirtamalli kondensaattorikytkentäkotelolla
- Jäteveden tyhjennyspumppu 10 m kaapelilla
- Käyttö- ja huoltokäsikirja
- Verkkoliitäntä: 1~230 V, 50 Hz tai 3~400 V, 50 Hz
- Käyttötapa upotettuna: S1
- Käyttötapa upottamattomana: S2-30 min; S3 25%
- Kotelointiluokka: IP68
- Eristysluokka: F, valinnaisesti H
- Aineen lämpötila: 3…40 °C, maks. 60 °C 3 min ajan
- Maksimiupotussyvyys: 20 m
- Kaapelipituus: 10 m
- Moottorin kotelo: EN-GJL-250
- Hydrauliikkakotelo: EN-GJL-250
- Juoksupyörä: EN-GJL 250 tai EN-GJS-500-7
- Staattiset tiivisteet: NBR
- Tiivistys pumpun puolella: SiC/SiC
- Tiivistys moottorin puolella: C/MgSiO4
- Akselinpää: jaloteräs 1.4021
Jäteveden uppomoottoripumppu upotettavana lohkokoneikkona kiinteää ja liikuteltavaa märkäasennusta sekä kiinteää kuiva-asennusta varten.
Hydrauliikka
Painepuolinen poistoliitäntä on toteutettu vaakasuorilla laippaliitännöillä. Suurin mahdollinen kuiva-ainepitoisuus 8 % (hydrauliikasta riippuen). Käytössä on Vortex- ja yksikanavaisia juoksupyöriä.
Moottori
Käytössä on pintajäähdytteisiä moottoreita yksi- tai kolmivaihevirtamalleina. Yksivaihevirtamoottoreihin on kondensaattori asennettu erilliseen säätölaitteeseen. Päällekytkentä tapahtuu tehosta riippuen suorana tai tähti-kolmiokäynnistyksenä.
Moottorien jäähdytys tapahtuu ympäröivän aineen kautta (pumpattava aine tai ilma). Tässä johdetaan jäämälämpö pois moottorikotelon kautta.
Moottoreita voidaan käyttää upotettuna jatkuvassa käytössä (S1). Upottamattomassa käytössä mahdollisia ovat moottorin tehosta riippuen käyttötavat S1 (jatkuva käyttö), S2 (lyhytaikainen käyttö) tai S3 (ajoittainen käyttö).
Lisäksi moottorit on varustettu seuraavilla valvontalaitteilla:
- Moottoritilan tiiviyden valvonta ilmoittaa, että moottoritilaan on päässyt vettä.
- Terminen moottorin valvonta Terminen moottorin valvonta suojaa moottorin käämitystä ylikuumenemiselta. Vakiona käytetään bi-metallianturia.
Liitäntäkaapelissa on vakiona kaksi vapaata kaapelinpäätä, pituus 10 m, valettu pitkittäin vesitiiviiksi.
Tiivistys
Moottorin ja hydrauliikan välissä on tiivistyskammio aineen ja moottorin puoleisella tiivistyksellä. Tiivistyskammio on täytetty lääketieteellisellä valkoöljyllä. Aineen- ja moottorinpuoleinen tiivistys tapahtuu kahdella toisistaan riippumatta kiertyvällä liukurengastiivisteellä.