Nykyinen pumppu - Jätevesi
Vaihtopumppu Vaihtodatalehti
Lisävarusteet pumpun vaihtoon
                    Huomautus
                Tuotetietoa
                
                FA 10.82-245E + T 17.2-4/24HEx
                
            
        
                                                                    Erityisominaisuudet/tuote-edut
- Toimintavarma vapaavirta- ja yksikanavahydrauliikan, jossa suuri vapaa aukko, ansiosta
 - Prosessivarmuus tiivistyskammion valinnaisen valvonnan ansiosta
 
Jäteveden tyhjennyspumppu ilman jäähdytysjärjestelmää jatkuvaan käyttöön kiinteää ja liikuteltavaa märkäasennusta varten.
Käyttökohde
Seuraavien pumppaus:
- Ulostepitoinen jätevesi
 - Esipuhdistettu jätevesi, jossa ei ulosteita ja pitkäkuituisia osia
 - Harmaavesi
 
- Raskas kestävä malli valurautaa
 - Pintajäähdytteiset moottorit Ex-suojalla ATEX-normin mukaan
 - Käämityslämpötilan valvonta
 
- Liitäntävalmis jäteveden tyhjennyspumppu 10 m:n liitäntäkaapelilla ilman pistoketta
 - Asennus- ja käyttöohje
 
- Verkkoliitäntä: 3~400 V, 50 Hz
 - Käyttötapa upotettuna: S1
 - Käyttötapa upottamattomana: S2-15 tai S2-30
 - Kotelointiluokka: IP68
 - Eristysluokka: H
 - Aineen lämpötila: 3…40 °C
 - Kaapelipituus: 10 m
 - Vapaa aukko 45 mm - 100 mm
 - Maksimiupotussyvyys: 20 m
 
- Pumpun pesä: EN-GJL-250
 - Juoksupyörä: Valurautaa tai pallografiittivalurautaa
 - Staattiset tiivisteet: NBR
 - Aineenpuolinen tiivistys: liukurengastiiviste SiC/SiC
 - Moottorinpuolinen tiivistys (riippuu tyypistä): - Akselin tiivisterengas NBR - Liukurengastiiviste SiC/SiC tai hiili/keramiikka
 - Moottorin kotelo: EN-GJL-250
 - Akseli: jaloteräs 1.4021
 
Jäteveden tyhjennyspumppu upotettavana monobloc-yksikkönä kiinteää ja liikuteltavaa märkäasennusta varten.
Hydrauliikka
Painepuolinen poistoliitäntä on toteutettu vaakasuorilla laippaliitännöillä. Maksimaalisesti mahdollinen kuiva-aine on hydrauliikasta ja juoksupyörätyypistä riippuen maks. 8 %. Käytössä ovat seuraavat juoksupyörän muodot:
- Vortex-juoksupyörä (W)
 - Yksikanavainen juoksupyörä (E)
 
Moottori
Pintäjäähdytteisissä moottoreissa (T-moottorit) ei ole omaa jäähdytysjärjestelmää, ja ne luovuttavat hukkalämpönsä kotelon osien kautta suoraan ympäröivään aineeseen. Moottoreita voidaan siksi käyttää upotettuna jatkuvassa käytössä. Rakennekoosta riippuen voidaan niitä käyttää myös lyhytaikaisessa käytössä ei-upotettuna.
Kaikissa muissa moottoreissa on moottorin suojana tiivistyskammio pumpattavan aineen sisäänpääsyn estämiseksi. Kammioon pääsee käsiksi ulkoapäin ja sitä voidaan vaihtoehtoisesti valvoa sauvaelektrodin avulla. Kaikki käytettävät täyttöaineet ovat mahdollisesti biologisesti hajoavia ja ympäristölle vaarattomia.
Kaapeliläpivienti on pitkittäin vesitiivis, kaapelin pituus on 10 m ja kaapelissa on vapaat päät.
Tiivistys
Riippuen moottorityypistä ovat seuraavat mallit mahdollisia pumpattavan aineen- ja moottorinpuolista tiivistystä varten:
- Malli H: pumpattavan aineen puolella liukurengastiiviste, moottorin puolella radiaaliakselin tiivistysrengas
 - Malli G: kaksi toisistaan riippumatta toimivaa liukurengastiivistettä
 
Moottoreilla on ATEX-direktiivin mukaiset Ex-hyväksynnät.